Snö, jobb och skridskoåkning

Jag som trodde våren skulle komma nu. Eller okej det trodde jag väl inte men innerst inne närde jag ett hopp om ljumma vindar, mjuk backe, doft av vår och fågelkvitter.

Jomenvisst!

Drog upp rullgardinerna och mötes av frost  på marken och snö som singlade ner från himlen. Mysigt är det väl men inte så värst välkommet för tillfället.

Ska snart dra och jobba, är i klass fram till två och ska lära barnen klockan, ha språkgrupper och lite annat. Säkerligen matte vilket inte är min starka sida (men eftersom jag för dagen tillbringar tiden i en etta så är matematiken ungefär på min nivå) och sen blir det fritidsjobb på eftermiddagen så som det har varit sen augusti förra året. Underbart jobb, idag ska vi åka skridskor till exempel men tyvärr blir jag snart av med mina fasta tider, dvs rutinerna jag arbetat in nu de senaste fem månaderna typ. Går som vanlig vikarie sen och kommer nog få jobba en hel del ändå men det skulle vara skönt att ha lite mer rutiner och schemalagda tider. Man får inte så mycket tid över till sitt eget liv annars eftersom man är uppbokad och "alltid redo" på det här sättet.

Har nog i alla fall bestämt mig för att söka förskolelärarutbildningen till ht 09. Så kan jag göra något vettigt med mitt lv och få större chanser till jobb.

Nä, nu är det dags att bege sig tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback