Ekorrn satt i granen

Jag har axlat rollen som lektant bland mina kompisar. Det är jag som drar med mig Twisterspel (och vinner!), kör levande charader och beter mig allmänt galet. Komprimerad energi, precis som ett litet barn. Jag tror att ju mindre man är ju mer energi har man och eftersom jag bara mäter 153 cm över havet så har jag en hel del av den varan. Eller så har jag helt enkelt adhd eller damp.

Dessvärre är jag nog mindre bra på charader då det tog ett bra tag innan mina vänner lyckades lista ut "Ekorren som söp sig full på kranvatten." Fick till och med byta ut kranvattnet mot Loka Päron eftersom det var den flaskan som var närmst till hands.

Jonna gissade på "Ekorren som letade ollon" tills hon kom på att det lät lite fel. Hon hade tänkt säga ekollon (fylleri är frvilligt vanvett som sagt). Dessutom gjorde Jonna en utomordentlig imitation av en viss person och vi garvade så att vi tjöt. Nej, jag kommer inte att säga vem men jag kan tala om att det var så på pricken klockrent att hon borde få en Guldbagge för rollen.

Och nej Jonna, jag syftar inte på imitationen av mitt snåla jag utan den där andra. Fast det var klockrent med.

Skrattar fortfarande för mig själv här ibland. Jag har underbara vänner det är ett som är säkert. Snart blir det en promenad ner på stan med sagda 
Jonna och sen ska jag åka ut till Gregos vare sig det regnar eller inte. Vad som händer ikväll får dagens framtid utvisa. 


Kommentarer
Postat av: Eric

Alla behöver en lektant, annars glömmer vi våran barnsliga sida. :P

2009-07-11 @ 17:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback