Ett hem och ett halvhem

Just idag får jag faktiskt tillgång till min nya lya. Fast ja, jag har inte hämtat nycklar, det finns ingen el för tillfället och jag kommer stanna här tills det är dags för att börja på nytt. Jobba som ett as, städa och hålla ordning i mitt nuvarande hem, tvätta, träffa mina underbara kompisar och dricka öl på Hörnet eller ett glas vin i Hamnparken. Underhålla min katt som betyder mycket mer än vad en del nog tror. Egoistiskt nog så gör hon ju att jag aldrig är ensam helt och hållet.

Sen att hon varken är den mest keliga eller den mest väluppfostrade katten på jorden gör mindre. Hon är som jag ungefär. Ganska snäll, lite bitsk, släpper bara ett fåtal inpå livet och rejält rastlös.

Kvällsbad efter ett hårt arbetspass väntar (jag hoppas på någorlunda human badtemperatur), mer jobb resten av veckan och även nästa. Cash is king som jag brukar säga men lite ledigt vore inte fel det heller.

"Gör alltid något så att djävulen finner dig upptagen." (Hela tiden, hela tiden, hela tiden. Annars mår jag inte bra.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback