Master of the matberedare (not)

Jonna bemästrar min matberedare, själv lyckas jag inte. Visst får jag den att gå igång så att säga men inte bladen att rotera. Parmesandressingen gjordes istället med elvisp och det fungerade även om det inte blir precis så som man vill. Mat har jag nu i alla fall och det till åtminstone fem personer.

När jag ska jag lära mig att laga mat till bara en person egentligen? Lagom tills jag (yeah right) bildar familj och behöver multiplicera maten med tio för att den ska räcka? Inte behöver jag laga mat på ett par dagar nu i alla fall, hur enformigt det än må vara att äta samma mat både till lunch och kvällsmat i en vecka typ.

"Sprängämnen kan ligga bakom explosionen." som dom skrev i Expressen någon gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback