En jädra fart

Ja min dag går i en ganska hög hastighet och jag gillart skarpt. Uppe strax innan sju, skjutsade mamma till tåget som gick kvart i åtta från Mjölby och sen vidare till hästen. Ridtur på en timme ungefär vilken inkluderade en hel del svävningsmoment och gnäggningar pga av ekon plus hopp och studs över både stockar och stenar. For hem och duschade och drack kaffe för att sen åka in till Motala och Teliabutiken.

Kan sammanfatta det så här; Jag tackar Robert för att han räddat mitt meningslösa liv. Haha. Eller ja, mitt modem är ivägskickat för lagning och jag har ett annat till låns. Enligt Robert brukade det inte vara några problem med det mobila bredbandet och de hade fått in typ två modem på ett år som varit trasiga.

Upplyste honom om att om det rör sig om 1 av 1000 så är jag den enda. Att jag borde bo i en stuga i skogen utan vare sig el eller rinnande vatten och kommunicera genom röksignaler.

"Eller burktelefon kanske."
"Ja det vore ju nått!"
"Fast då kan ju snöret gå av i och för sig..."

Det skulle snöret säkerligen göra om jag skulle ha en burktelefon.

Skulle säkert inte ens kunna få fyr på brasan för att kunna göra röksignaler heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback