True story

En gång för några år sedan var det bara jag och min lillebror hemma. Jag skulle gå en promenad med hundarna och Patrik skulle cykla iväg till någon kompis men först efter det att jag gått iväg. Vi hade bara en nyckel så jag låste givetvis inte in honom utan sa till honom att låsa dörren när han skulle iväg och lägga nyckeln på vårat "hemliga nyckelställe" (jag vet att ni också har ett sånt där hemma om ni bor i hus) och gick sedan iväg.

Det här låter ju inte så svårt att genomföra eller hur?

När jag kommer hem sitter det en post-it lapp på ytterdörren med några nerplitade krumelurer;

"Nyckeln är under den högra blomkrukan på trappen."

Good to know. För vetskapens skull så är inte det vårt hemliga nyckelställe. Har aldrig varit och kommer heller aldrig att bli men tydligen var det för jobbigt att gå och lägga nyckeln på det rätta stället. Jaja, eventuella tjuvar hade ju klarat sig galant i alla fall och vi hade sluppit få dörren sönderbruten. Alltid något.

Kommentarer
Postat av: Myra

Hahahahaha. Helt sjukt underbart! Ååååh, så bedårande korkat. Hihihihihi

Postat av: Eric

Haha, tummen upp.

2009-06-12 @ 18:35:46
Postat av: Anonym

Hahahaha, fasiken så bra :)

Nu fick jag mej ett gott skratt!

Hoppas förresten inte du hade ljudet på

igår när du satt på bion och vi va lite

fullifan.

2009-06-14 @ 18:22:59
Postat av: Jonna

Det ovanstående va från mej :)

2009-06-14 @ 18:23:50
URL: http://jonnathorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback