Varmt, hett, stress, jäkt och slit

Min planering att cykla till hästarna till klockan 06.00 på morgonen gick i stöpet. Jag var för trött helt enkelt (ja faktiskt!). Kom inte iväg förens kvart över sju men var hemma här igen vid nio så det blev inte så sent ändå. Kort men intensivt ridpass på grund av satans så jobbiga blinningar och bromsar som gjorde både mig och Greger totalt galna.

Nu sitter jag mest och väntar på att jag ska börja jobba, börjar halv tolv idag så det är typ som att kastas rakt in i elden. Lunchrusning och onsdagsprepp på samma gång och jag kan lova att det är ganska mycket kaos på jobbet just idag. Stänger dessutom, förhoppningsvis klockan åtta så att jag kommer hem till halv nio typ men det kan man inte riktigt lita på. Kan lika gärna bli halv tio-tio vilket inte är så ovanligt som det låter.

Det finns liksom dom som inte förstår att stängning klockan åtta innebär att man städar, slår ut dagskassan och går hem. Har man slagit igen dörren är det minst tre personer som kommer fram och rycker i dörren för att sen stå och knacka frenetiskt på glas rutan "Vi vill bara köpa lite glass, det går väl bra och sen ska vi ha kaffe och...".

Ja, då kan jag bli lite irriterad faktiskt. Dessutom ska folk inte klaga på att de då får ta take-away muggar till kaffet ("meh, det är ju godare att dricka kaffe ur en riktig mugg") och papptallrikar till kakorna. Var glad att jag överhuvudtaget låter er köpanågot när vi egentligen har stängt för dagen.

"Jag är tacksam för att du orkar lyssna..." (Winnerbäck är lite av en magiker)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback