Domedagen

Om jag inte skriver här på ett tag beror det antagligen på att jag kommer ligga halvdöd av trötthet och träningsvärk i morgon. Bara så ni vet.

Frida och jag ska cykla ut till stallet i morgon bitti. Jag har inte cyklat sen första snön kom ungefär. Visst, jag har faktiskt gått ut till stallet (typ en timmes promenad) ett par gånger men att cykla är jobbigare. Jag trampar som besatt för att komma fram så fort som möjligt och för att det är tråkigt att cykla sakta. 

Jag ignorerar mjölksyran i benen, hjärtat som dunkar hejvilt och svetten som typ dryper om mig när jag kommer ner på stallplanen. Flåsa som en blåsälj kommer jag säkert göra också. Kondisen är inte direkt på topp längre så jag behöver verkligen cykelturer. Ja, träning överhuvudtaget. Det räcker inte med att bara rida eftersom min kropp är van vid att röra sig mycket mer egentligen.

Jag välkomnar med andra ord träningsvärken. Den är min vän.


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag har förvisso cyklat sporadiskt hela vintern, men lägg till min träningsvärk från hoppningen idag så lär jag vara ett snäpp värre än dig! Vi ses imorgon - pigga, glada och laddade.

Postat av: Kalle

träningsvärk är bra, då har man gjortr nytta.,. jag ska iväg snart plågas. ;)

känns det så vet man att man slitit!

2009-03-02 @ 13:31:43
URL: http://elviskalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback