Lite ludd är väl ingen anledning till idioti?

Jag blir så trött på folk ibland. Dessutom förstår jag precis varför det årligen anmäls ett antal fall med misshandel, skadegörelse med mera på grund av en sabla tvättstuga. Ja, även mord har inträffat.

Jag tvättar inte så ofta. Behövs liksom inte eftersom det bara är jag som bor här och att jag faktiskt har en förmåga att kunna använda kläder både två och tre gånger innan det är dags att tvätta dom igen.

"Min" tvättstuga delas av kanske 7-8 lägenheter så att säga. Kan tänka mig att det är så många som är inblandade i alla fall. Titt som tätt går maskinerna sönder och det är knappt någon värme i torkrummet men det är inte det jag ska spy galla över nu.

Bara alla dessa jäkla lappar som skrivs! Anonymt ibland, spydiga kommentarer och allt är rent ut sagt bara löjligt. Visst, jag blir irriterad om jag bokat tvättstugan och möts av maskiner som inte tömts på tvätt eller leriga avtryck på golvet. Ludd i tumlaren likaså.

Men inte fan skriver jag lappar med arga ord och påhopp. Det är bara omoget och så töntigt att jag vet inte vad. Hur lätt som helst att se vem det är som har haft tvättstugan innan eftersom man skriver upp sig på tider så det är ju bara att gå och prata med människan i fråga. Fråga om det verkligen är dom som inte städat och be dem (hövligt) att städa bättre nästa gång. Inte ett dugg krångligt faktist.

Herregud väx upp.

Sen är det faktiskt inte svårt att städa efter sig heller. Max tio minuter gör jag det på och då torkar jag ur tvättmedelsfacken, luddar av tumlarna, torkar av ytor, sopar golv och våttorkar.

Klart. Sen skakar jag på huvudet åt de lappar som kommit upp sen sist och längtar tills dagen då jag har en egen tvättstuga som jag slipper dela med så kallade vuxna människor som inte kan ta en seriös diskussion om sådant de irriterar sig på.

Nu ska jag ta det glas vin som blev kvar efter onsdagens frossande. Ha en trevlig fredag gott folk!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Ja o det ska va vuxna människor..

Skål (jag skålar mer loka - vildabär) och ha en fortsatt trevlig kväll.



Kram!

Postat av: Spiken...

Dissare... Ligger och sover såhär dags.. ;)

2009-03-28 @ 00:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback