Svammel

Jag följde med papi till Ikea dagen till ära för att köpa "lådinredning" och diverse andra köksattiraljer till Nya Köket som sakta men säkert tagit form och snart är klart där hemma hos dom. De blev så glada när jag flyttade att de såhär i efterskott firar genom att bygga nytt kök.

Okej, de fick en vattenläcka.

Har insett att jag verkligen inte är en shoppingmänniska. Neverever att jag någonsin kommer tycka om att springa från affär till affär för att handla kläder eller så. Usch säger jag bara. Människor överallt och stressstressstress överallt.

Sitter och osar vitlök här i min ensamhet, såsen jag gjorde till laxen (igen, ja jag vet) blev extremt vitlökig so to speak. Inte mig i mot eftersom jag gillar vitlök, det är ju bara det att man inte kan umgås med någon annan levande person under en rätt lång tid efteråt. Fast träffar man en vampyr lär man ju lätt döda den genom att bara öppna käften.

Igår var jag på bio med Jessica och såg på Benjamin Buttons otroliga liv. Riktigt bra film tycker jag, dock lite väl segdragen i mitten. De kunde gott ha kortat av den rätt rejält. Fast som sagt, klart godkänd och en ganska annorlunda film.  
   Vi hade också lyxen att ha en hel biosalong för oss själva. Inte många som väljer bio framför krogen sådär en lördagkväll. Killen som jobbade under kvällen undrade till och med om vi inte hade något bättre för oss. På ett snällt sätt.

Nix. Vi gillar bio. Billigare än krogrundor och defentivt trevligare, lugnare och mer gemytligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback