(And please) stay young

Stockholm igår sög musten ur mig. Jag är inte gjord för storstäder helt enkelt, för mycket människor, för mycket armbågar i sidorna, för mycket ytlighet och för mycket avgaser.

För mycket av det mesta faktiskt. Jag är en småstadsbo men det kan ju hända att jag skulle kunna uppskatta staden på ett annat vis om man tillbringade tid där med någon som vet vart man ska gå, vad man ska göra och hur man ska bete sig för att passa in bättre. Eller passa in och passa in förresten det är inte det jag menar. Gilla läget.

Slösade i alla fall bort en hel del pengar men inte så mycket som det kunde blivit. Jag har i alla fall pengar kvar på kontot och kommer ha råd att leva resten av månaden också. Det känns bra.

Jag är på lite dåligt humör idag. Muntra upp mig tack.

Änglar och Demoner på onsdag. Yesyes.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ah, ligger det kring Uppsala eller? Är nog sämst på geografi i Sverige haha. Förstår precis vad du menar, gillar själv småstäder mer än ex. Stockholm. Visst är det skönt att allt finns här men människorna.. aah, blir galen på dem!

Postat av: k

Svar:

Ligger inte rädslan i att hitta den man tror är rätt men bli varskodd om att det INTE är rätt? Det trodde jag.



Ska fundera lite på vad du menar. Kanske är "den rätta" en utopi vi hittat på?

2009-05-11 @ 12:14:00
URL: http://initiativet.blogg.se/
Postat av: Myra

Städer är otäckt. Jag blir tokstressad och vill bara hem till mina gröna hagar och sandstränder.

Men det är vansinnigt roligt att shoppa loss emellanåt. Det förnekar jag inte på en fläck. :)

2009-05-11 @ 12:23:56
URL: http://myrasmysterier.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback