Fast jag är tjej så jag kan stanna och fråga efter vägen...

Gårdagens promenad blev rätt.. blöt. Himlen bestämde sig för att öppna sig precis när jag påbörjade mitt försök att bli mindre rastlös och åskan mullrade på rätt bra. Jag tror jag blev idiotförklarade både en och två gånger av folk som åkte förbi mig i bil. Jag hade i alla fall Tycklingrundan för mig själv och efter ungefär en halvtimmes traskande slutade det regna och solen började skina och det kändes helt underbart.

Idag ska jag övningsköra. Ja, inte övningsköra som i övningsköra för körkortet, det har jag ju faktiskt haft i över tre år nu, utan övningsköra som att köra automat för första gången någonsin. Får väl se hur det går, bara att gasa och bromsa men känner jag mig själv rätt så kommer jag försöka koppla hela tiden och då lär det ju bli bromsa av... Dessutom är Jimmys bil stoooor i jämförelse med lilla Golfen så vi får helt enkelt hålla tummarna för att jag överlever.

Norrköping också, ska kolla in vart högskolan ligger eftersom jag ska dit på tisdag på introduktionsträff för Lärarprogrammet. Kan hända att det slutar med taxi från stationen eftersom jag har lokalsinne som en papperssvala och inte känner en kotte (ännu) som sökt samma utbildning.

Ibland blir man rätt så frustrerad och arg på saker man inte kan styra över. Bara gilla läget och bita ihop. Damn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback