IQ fiskmås ungefär

Har (ovanligt va?) jobbat idag och då varit i ettan några timmar plus elevassistent på eftermiddagen. Jag föredrar att inte jobba som assistent i vanliga fall, då jag kan känna mig otillräcklig när situationer uppstår som är svåra och ibland omöjliga att reda ut men idag har det känts så himla bra! Fick kontakt med barnet i fråga och lyckades avleda uppmärksamheten från sådant som inte ska uppmärksammas och så vidare.

Svårt att förklara då man har tystnadsplikt men i vilket fall som helst så kände jag att jag hanterade uppdraget bra idag. Sen att det är ungefär en gång på hundra och säkerligen kommer skita sig totalt nästa gång är en annan sak. Allt går upp och ner.

Var inne på Expert för att lämna telefonen på lagning också då kontrollerna börjat släppa i kanterna. Barre fixade biffen på en gång och den behövde inte skickas tillbaka. Tack tack tack!

Åkte in till stora staden Motala och tog en kaffe hos Micke och Jessica så kvällen har varit fylld med magkramper och nacksmärtor eftersom det liksom inte går att undvika asgarv när man umgås med dom. Vi diskuterar allt och det ganska vilt och sen skrattar vi hysteriskt. Åkte iväg och käkade på McDonalds (känns som om jag gick upp fem kilo ungefär) och gjorde bort oss som vanligt. Eller ja, vi garvade högt, länge och mycket så det var mest det. Kul hade vi i alla fall. Tillgodose alla behov, svartpeppar mellan tänderna, klätterväggar och diverse annat som inte är värt att nämna i bloggen då inte allt är lämpligt för samtligas öron och ögon.

Nu ska jag slappa med film, filt och galen katt som rusar runt i 190 genom lägenheten. Eller rättare sagt försöka ignorera den sistanämnda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback