Nu vet ni!

Visste du att...

Isaac Newton bara var 23 år när han upptäckte gravitationslagen.

En fullväxt björn kan springa lika fort som en häst (tur att det inte finns björnar hos oss..)!

Charlie Chaplin var en gång med i en Charlie Chaplin look-a-like tävling. Han kom trea.

Nöten är en frukt, bananen är en ört, äpplet är en skenfrukt/falsk frukt, och melonen är ett bär.

Islam var den första stora religionen som gav rösträtt till kvinnor.

Vi föds utan knäskålar. De är först utvecklade vid sex års ålder.

När Finland blev självständigt ville Åland bli en del av Sverige. (Jag antar att de menar individerna på Åland)

Cigarettändaren uppfanns före tändstickan.

Energidrycken Red Bull är förbjuden i Danmark. (Redbull vodka någon? Eller Pitbull som min kära mor säger)


Kommentarer
Postat av: Pontus

Redbull är inte bara förbjudet i danmark den är förbjuden i norge med =) det visst du inte! =)

2009-05-24 @ 21:26:40
Postat av: Mammsen

SKITKUL!!

2009-05-24 @ 21:40:55
Postat av: Sarah

Pontus; Nej nu lärde jag mig något mer! Undrar när förbudet kommer till Sverige... Vad tar man då? Jäger? ;)



Mamma; Alltid kul. Älskar dig ändå vettu. puss

Postat av: Pontus

Näää inte jäger, blää! =)

2009-05-25 @ 12:35:20
Postat av: Eric

Inget fel på jäger...

2009-05-26 @ 17:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback