Cry me a river

Vi fick gå gratis på bio idag, kanske inte precis lika kul som det låter. Inget fel på att gå på gratis bio alltså men klockan halv nio på morgonen är inte min bästa bio-tid. Speciellt inte som vi fick vänta ungefär en timme innan personalen behagade släppa in oss i salongen och dra igång filmen.

Då vi inte visste vad det var för film fick vi (läs jag) för oss att den hette "Flykten från Tibet" efter snokande hos de som redan sett filmen. Hmm. Så var det inte riktigt för den hette "Bron till Therabita".

Jag roade i alla fall mina arbetsgruppmedlemmar som hade mycket roligt på bekostnad av mig. Det är lugnt, jag bjuder på mig själv.

Filmen var fin. Sorglig också och som vanligt så reagerar jag konstigt när jag blir gråtfärdig i stora folksamlingar. Ja alltså, när jag befinner mig i till exempel biosalonger och ser en snyftfilm. Det kvittar hur sorglig den är för jag börjar skratta varje gång. Kan oftast hålla mig från att asgarva men endast tack vare att jag nyper mig själv i armen/benet/handen eller kör in mina egna (icke-existerande) naglar in i nagelbanden.

Jag håller på och städar här hemma nu eftersom jag får finbesök i helgen. Det går inte så bra för jag har bara rensat handfatsavloppet och torkat ur fönsterna plus satt upp ljusstakarna än så länge. Kan ju tycka att det borde gå fort att städa 34 kvadrat men så är inte fallet. Ska jag göra någonting ska jag göra det ordentligt annars kan det lika gärna vara.

Två dagars städning is the shit. Både bokstavligt och bildligt talat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback