"Även du min Brutus"

Morgonen började bra med kaffe och peppande sms. Började plugga vid nio och satt ett par timmar och försökte få grepp om begreppet "kunskap" och svor över alla jäkla filosofgubbar som det stod om hela tiden. Filosofi är inte min grej riktigt (fråga Ludmilla som vi hade i ämnet på gymnasiet) och jag bryr mig inte särskilt mycket om de olika kunskapsstilarna techne och fronesis faktiskt.

Tog en promenad och blev nog kallad "förrymd mentalpatient" av de jag mötte eftersom jag mumlade begrepp lite halvhögt för mig själv där jag stegade fram i min vanliga höga hastighet trots mina korta ben.

Tog svängen förbi ICA och inhandlade lite proviant plus kattsand. Det är aldrig roligt att handla kattsand för påsen är alltid så tung och handtagen går (för mig) alltid sönder utan undantag. Dessutom gick just den här påsen sönder på något annat mystiskt sätt när jag skulle slänga upp den på bandet för betalning så sanden spred sig lite lagom fint överallt. Fick skena iväg efter en ny påse. Kul. Tänkte på godispåsen jag plockat åt mig och blev lite gladare.

Eller gladare, jag är faktiskt glad ändå men trasiga kattsandspåsar är aldrig roliga. Åtminstone inte om det är jag själv som drabbas, bättre om det är andra. Skadeglädje är den enda sanna glädjen har jag hört.

Jag ska plugga lite till innan jag ska dra upp musiken på högsta volym och städa lägenheten så den blir fredagfin. Ska försöka lära mig begreppen jag plockat ut innan jag letar nya. Pluggar lite begrepp på facebook också, fungerar bra faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback