Fokusera mera.

Jag har lite svårt för att förstå upplägget i vissa kursböcker. Vi läser till lärare men i böckerna (som är skrivna för lärarutbildningen) så finns exempel om båtbyggare, arkitekter och andra orelevanta yrken i just det här sammanhanget. Är det konstigt att man blir förvirrad när man tänkt sätta sig in i "professions" begreppet och det börjar handla om läkare och psykologer istället?

Jag förstår förvisso vitsen med det, exemplen dras för att man ska kunna relatera till sitt eget kommande yrke. Problemet är att jag då svävar ut i min egen fantasi och tankegångarna blir istället; "Ja att vara ute på sjön är ju fint även fast jag bli sjösjuk om det gungar för mycket och hamnen i Västervik var fin å sen var det den där boken som handlade om arkitekten...".

Jag håller inte riktigt fokus med andra ord.

Dessutom har jag stora föraningar om att jag kommer få göra omtenta faktiskt. Sorgligt men sant.


Kommentarer
Postat av: Mammsen

Ja det är inte alltid lätt, framförallt när man har livlig fantasi. Fest i dag för Jonna, allt gick bra men vi saknade dig.

Se till att komma hem snart!!!



Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback