I´m alive!

Jo faktiskt! Jag har bara haft så många andra (bättre) saker för mig än att sitta framför datorn de senaste dagarna. Var hemma i Vadstena och trivdes med livet.

Fast med tanke på vilket krut det var i Jonnas groggar i fredags så är det ett smärre mirakel att jag inte var bakis på lördagen. De var av den kalibern att snurrandet ökade även ett par timmar efter att sista glaset var tömt. Innan dess kläcktes kommentarer som: "Jag vill träffa en kille och känna att han ska föda mina barn".

Vi behöver i och för sig inte vara onyktra för att säga något liknande.

Jag har haft kvalitetstid med hästen också och ridturen i lördags kan jag leva på länge. Det är inte alla som förstår känslan men lyckan över att Gregorius faktiskt besinnade sig och galopperade i kort galopp hela sträckan efter järnvägen får mig att le. Det behövs inte mycket mer. Jag älskar min häst.

Har även hunnit med besök och övernattning i Ullared och kom hem några gula kassar rikare och några tusenlappar fattigare. Värt!

Nya kursen i skolan har börjat nu, Kultur och kommunikation heter den och är redan bra mycket roligare än den förra. Idag har vi haft musik och rörelseverkstad vilket i stort sett mest har inneburit mellanstadienostalgi, hårt prövad kordinationsförmåga, en (på 25 minuter) komponerad rapsång och en helsikes massa lekar och samarbetsövningar.

I helgen flyttar det in en till individ hos mig för övrigt. Han heter Bosse och är just nu lika stor som Tyra fast han bara är bäbis. Jag måste komma på något nytt namn bara för annars kommer jag bara att tänka på min kompis pappa (för övrigt även min före detta rektor/bildlärare) och det fungerar inte riktigt. Har ni några förslag är det välkommet, tänk bara på att jag är insnöad på "fula" namn då hästen kallas Greger, katten Tyra och hunden Nisse.

Höll till och med på att köpa en till häst en gång för ett par år sen bara för att han hette Hubert. Greger och Hubert, det hade varit något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback