Skissa och gissa

Jag är inte friskare idag än igår tyvärr. Det enda positiva är att det snarare har satt sig i halsen nu istället för i huvudet vilket gör att jag åtminstone inte är jättetrött hela tiden. Det negativa är att när jag pratar så låter det som om jag hade ett halvt kilo gröt i strupen.

That´s life liksom.

Hade bildverkstad idag och prestationsångesten satte in i ungefär samma ögonblick som vi äntrade salen eftersom vi fick höra att vi skulle måla porträtt av varandra. Jag är inget vidare duktig på att teckna (i bästa fall ser man att teckningen ska föreställa en brevlåda och inte ett träd) så även om jag kan tycka att det är avkopplande att rita så gillar jag inte när teckningarna ska bedömas. Det är en sak att rita figurer som inte ska vara verklighetstrogna för det kan jag. Ja, åtminstone enligt barnen på fritids när jag jobbade där.

Nu var det inte så farligt, vi fick rita av personen rätt över bordet men utan att kolla på pappret. Det var med andra ord ingen (undantag M som ritade av mig och har en övernaturlig känsla för hur man ska gå till väga) som lyckades skapa ett normalt porträtt.

Önskar ibland att livet kunde vara som hos WoW-Jocke: "Här kan man va, här kan man va...". Jag vill vara överallt hela tiden, eller åtminstone här och hemma och det är svårt att få ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback