Slut på det roliga

Det har varit väldigt skönt att tillbringa några dagar hemma i Lyckhem. Mindre pluggångest (även om den börjar närma sig toppen igen) och mer hemkänsla. Jag har kommit till någon dum fas i livet där en av de viktigaste sakerna för mig är att bo på riktigt någonstans. Just nu bor jag bara tillfälligt överallt känns det som och jag har inget riktigt hem, lägenheten är bara ett tillhåll.

Ja alltså, jag är alltid hemma hos mamma och pappa men jag vill ha mitt egna hem. När jag är hemma hos Jonna och Frida så känns deras lägenheter som riktiga hem, ett växande hem på något vis. Ombonat (och SOVRUM), gemytligt och mysigt som sjutton.

Home is were the heart is. Jag vet inte riktigt hur det är med det just nu.

Jag har för övrigt fått en reprimand av min kiropraktor. Jag måste skaffa skrivbord, gärna ett riktigt tangentbord om det finns att koppla in till laptopen och sen måste jag fixa bokstöd. Det var ganska mycket som inte var helt okej i rygg och nacke men det ör ju i och för sig inget ovanligt. Det var bara lite värre än vad det brukar.

Jag har världens bästa pappa också förresten.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Ja vill oxå att vi ska kunna fika varje dag! Och grubbla över livet och troligtvis nångång komma fram till nått bra, haha :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback