Att få rensa tankarna och mest bara vara

Det har varit skönt att vara hemma i helgen. Jag har inte fått mycket skolarbete gjort (läs; i stort sett inget, bara läst några kapitel i diverse böcker) men jag har träffat kompisar, umgåtts med familjen och jag har ridit min underbara häst.

Så just nu är det lite downhumör här hemma i lägenheten. Det är inte det att jag vantrivs utan mer att jag verkligen inte har några av mina gamla vanor och rutiner kvar nu när jag bor här. Skulle vara morgonkaffet då. Jag saknar den dagliga hästdosen, jag skulle vilja flytta hit Greger så att jag kunde rida oftare men det går bara inte. Jag har inte tid och jag har framför allt inte råd att ha honom någon annan stans. Dessutom vill jag egentligen inte flytta från stallet heller för det är ju också där som jag mår så bra. Jag behöver bara kliva innanför dörrarna för att en känsla av trygghet, välbefinnande, lugn och harmoni.

Hur mycket tid av mitt liv som jag tillbringat där ska jag nog inte ens tänka på. Tur att man även kan skylla på att man faktiskt hälsar på mormor också och inte bara ägnar sig åt hästen när man är där.

Äh det blir bättre i morgon för då är det skola och NYA rutiner igen. Funderar på att stanna kvar på Bomull också och plugga där för risken finns att jag inte gör ett jota här hemma sen.

Just det. Träningskort också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback