Stjärndraperi

Har nu med hjälp av både pappa och bror satt upp ett stjärndraperi på en vägg i mitt rum. Mysigt värre och jag är faktiskt jättenöjd. Visserligen är det nog meningen att detta draperi ska hänga i ett fönster eller så men när man har minimala fönster som jag (bor ju trots allt i källaren vilket kanske inte låter så jätteglamouröst men fungerar alldeles utmärkt) så får man göra det bästa av situationen.
   Lillebror Patrik fick borra hål i väggen (jag kunde mycket väl gjort det själv men med kvinnlig list är det inte så svårt att få sin 14- åriga bror som vill visa sig lite macho att göra jobbet åt en..) och lyckades borra ordentligt. Alltså genom väggen och ut på andra sidan. Så nu har jag ett hål i väggen som leder ut till källartrappen. Dock inget titthål så så mycket gör det ju inte. Lite komiskt var det dock.
   Pappa tog över och borrade de andra två hålen och pluggade dem. Sedan var resten av arbetet enbart mitt. Jag skruvade i skruvarna och drog snöret som jag skulle häkta fast krokarna i. Lyckades med mitt uppdrag så nu hänger draperiet där det ska (GLÄNSA från IKEA för ynka 19 kronor) och lyser upp min tillvaro. Passar både nu i juletid och resten av året tycker jag.

   Traditionsenligt i morgon så ska jag upp till stallet i ottan. Snabb visit blir det eftersom vi ska åka till farfar vid halv tio. Så det blir till att skynda sig ganska så rejält eftersom jag ska mocka åtminstone fyra boxar, göra 8 höpåsar och lika många bunkar. Samt rida Lady en pyttesväng bara för att och mysa lite med mammuten Pingu. Kan ju inte bryta traditioner som funnits lika länge som jag har levt. Tror inte jag har missat en enda julafton i stallet och inte vill jag det heller.

   Nu blir det Babbelspel med familjen om de vill (nog världens roligaste spel!!!) och jag tänker vinna. Hoppas det i alla fall. Dock är både jag, Patrik och Jonna (mamma också för den delen) dåliga förlorare så vi är lika sugna på att vinna allihopa. Pappa är väl något bättre på den fronten, åtminstone så visar han inte att han blir sur. Pokerfejs kallas det tror jag..;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback