Seriöst?

"- Vad ska du bli när du blir stor?
- Jag ska bli ridlärare.
- Aha, jag ska bli delfinskötare.
- Jag ska bli polis.

(en vecka senare)

- Vad ska du bli när du blir stor?
- Jag ska bli veterinär.
- Jag ska bli bokrecensent.
- Jag ska bli matlagare."

Tänk om man kunde vara lika övertygad om vad man vill bli nu, när det är dags att bestämma sig... Visserligen varierade drömyrket från vecka till vecka och beroende på vad som hänt just den dagen men ändå. Jag VILL veta vad jag vill bli och jag vill börja plugga i höst. Tror jag. Vet inte riktigt. Velar fram och tillbaka, upp och ner, hit och dit. Har endast en vecka kvar att söka in till universitetet, inte lång tid alls.

    Jag funderar på att söka in i alla fall, man kan ju alltid tacka nej sedan. Får se hur jag gör. Jag önskar bara att jag visste. Varför gör man inte det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback