Som vanligt inget annat än jobb

"I don´t know if I like your perfect style..."

Blev lite cateringsjobb igår, för Slottsgårdens räkning. Serverade snittar och vin i pausen till Drottning Kristina operapremiären på Vadstena Akademin. Förutom alla de trappor som finns i slottet och som vi var tvungna att springa uppför och nerför ett antal gånger för att få alla saker på plats så var det ett ganska smärtfritt arbetspass även om jag inte alls var sugen på jobb även denna helg.
   Malin och jag lyckades i alla fall forsla dit alla snittar, allt kaffe och diverse annat utan att krocka eller förstöra bilen på något annat sätt. Eftersom det bara är jag av oss två som har körkort, av naturliga orsaker såsom ålder, fick jag "äran" att köra skåpsbilen. Jag är dock van att ha fri sikt bakåt och inte behöva förlita mig enbart på backspeglarna så det var lite krångligt innan jag fick in snittsen. Ganska kul i alla fall och det kändes som man var jättehögt över marken. Hehe.

   Trevligt med trevliga aktörer när det rör sig om lite "finare" föreställningar. Alltså jag vill inte ha några förutfattade meningar om folk men det ÄR faktiskt många på placet som tycker sig vara lite förmer än alla andra. Den manliga huvudrollsinnehavaren var riktigt nice kan jag lova.;)

Det som inte fungerade så bra var att bron var uppfälld och porten till den andra bron stängd så vi satt fast på borggården när vi var klara. Svor och förbannade folket ett tag men det löste sig tillslut. Tur det för jag hade ingen lust att ramma grinden och hoppas att bilen skulle flyga över vattnet likt en svan.

   Äntligen på väg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback