När Pingu springer står vinden stilla

Fick idag upp både Patrik och Jonna till stallet (kors i taket) med löfte om att vi skulle tolka efter Pingu. det blev bara pulka eftersom miniskidorna var trasiga. Jag sprang mer än Pingu tror jag så i morgon kommer jag inte kunna röra mig pga smärta i mina lår som tog stryk av allt springande.
   Pingu tyckte vi var lite tråkiga som inte lät honom springa så fort som han ville så det blev både stegringar, hopp, bock och capriole innan han fick kubba iväg på sina trumpinnar till ben. Vi hade alla jättekul och Pingu var jättestolt över att få dra oss all tre (inte på en gång alltså) men extra stolt var han nog när han fick dra på mig och jag berömde honom för att han var så duktig och eggade upp honom lite extra.
   Svettig blev han så nu går han med sitt fina blåa bucastäcke ute i hagen och är trött och glad.

Igår blev det två promenader (och en halv till Mima om det räknas?) men dessutom godis efter maten som bestod av skinkskiva, klyftpotatis och god pepparsås som Adam och jenny komponerade ihop. Mycket gott, godare än godiset som jag egentligen inte borde ätit. Menmen det var ju i alla fall lördag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback