Svart som natten

Har inget särskilt att skriva om idag så därför tänkte jag rekommendera lite böcker till er som vill ha något riktigt bra att läsa i vintermörkret.

Bokrekommendationer:
"Svart som natten" av Ann Cleeves. Har visserligen inte läst ut den än men den är mycket bra hittills i alla fall (har kommit halvvägs). Deckare som utspelar sig på de karga Shetlandsöarna i ett område där alla känner alla. Konstiga människor och händelser. Mycket läsvärd om du uppskattar deckare.

"The Learning Curve" av Melissa Nathan. Feelgood litteratur i stil med Marian Keys romaner. Läs den om du vill ha något lättsamt på skrivbordet.
http://www.randomhouse.co.uk/catalog/book.htmcommand=Search&db=main.txt&eqisbndata=009950426X 
Klicka på länken så kan ni läsa om boken. Engelskt språk, finns ej översatt till svenska. Åtminstone så har inte jag hittat den svenska översättningen i alla fall.

"Det som aldrig sker" av Anne Holt. Holt är verkligen en deckardrottning av hög klass. Jag som tycker om deckare tycker att den här boken är en av de bästa jag har läst. Det sker mord till höger och vänster (naturligtvis, annars skulle det ju inte varit mycket till deckare...).
Klicka på länken nedan och läs om boken.
http://lyssna.akeri.se/epages/A2MDB.sf/?ObjectPath=/Shops/A2M/Products/91-642-2034-6-S/SubProducts/91-6423-024-4-1 

---------------------------------------------------------
Läs, läs, läs! (också)
* Samtliga böcker av Camilla Läckberg (ex; Isprinsessan, Predikanten, Stenhuggaren mfl.)
* Svart stig av Åsa Larsson
* Stenapan av Jeffrey Deaver
* Nobels testamente av Liza Marklund (Jag tycker att alla Liza Marklunds böcker är bra men den här är liite bättre än de andra, även om den tydligen har fått negativ kritik av andra.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback