Skinnflådda händer

En sak är säker. När jag får barn så ska jag aldrig i livet låta dom spela hockey, bli isprinsessor eller något annat som medför att man måste snöra skridskor på de små livens fötter.

Satans träskmaskar vad det är jobbigt! Ja, visserligen så hade vi väl en hel massa mer än vad man vanligen har idag men mina händer är skinnflådda och min rygg värker. Vi tittade inte ens upp utan gick från skridskopar till skridskopar så att allt blod hamnade i huvudet och det enda vi hörde som ringde i öronen var "Kan du hjälpa mig, kan du hjälpa mig, kan du hjälpa mig..." och "Du knöt för hårt, du knöt för löst..." eller någon annan liknande version.

Jag ska be att få slippa att jobba skridskodagar i skolan. Dra till med att jag är allergisk eller något, tror det kan fungera.

Dessutom var det fart och fläkt i överdådiga mängder på fritids under eftermiddagen så att både jag och A gick med jämna och muttrade till varandra "Vi borde låsa in dom någonstans", "Alltså...." (följt av mycket talande gester och ansiktsuttryck). När arbetsdagen nästan var slut drog vi både en suck av lättnad och tackade gudarna för att vi hade överlevt.

Tur att jag trivs så bra med mina kollegor och att barnen för det mesta bara gör mig glad och munter. Fast sådana här dagar önskar man nästan att man låg på en strand i Grekland istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback