Det börjar närma sig

Hämtat ut nycklarna till lägenheten nu och sizen var fångvaktarknippa ungefär. Konstaterade att man har ganska bra utsikt från femte våningen och att jag har typ tre minuters gångavstånd till skolan. Max. Känns bra men det hade känts mycket bättre om jag även hittat tvättstugelåset (eller vad sjutton det heter). Fanns inte så måste ringa och tjata på fastighetsskötaren antar jag och det återigen. Stackarn kommer vara trött på mig och ignorera mina ihärdiga samtal muttrandes "inte den där jobbiga människan igen.." innan jag ens har flyttat in.

That´s life.

Svängde förbi Ikea och inhandlade ny bäddmadrass (me like), rullgardiner, pall för pygmé-mig (satans så höga skåp i köket) och lite annat smått och gott. Bland annat sådana där grejjer man sätter på vassa kanter och hörn för barnens skull. Lagom rolig hylla i köket (dock nödvändig) som jag redan slagit i ryggen i. Bättre att åtgärda en del av problemet så att säga. Hur barnsligt det än må vara.

Fick en blomma som inflyttningspresent av hyresvärden vilket jag tyckte var trevligt. Får se hur länge den lever. En vecka om jag har tur.

Nu är jag trött som en klubbad säl men ska åka ut till min fyrbenta prins.

So long for now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback