"På norra Lasarettet i Västervik döh..."

"Vart tog du vääägen åttitalet, vart tog du väägen?"

Det var ungefär den nivån det låg på när vi tre sista tappra själar var kvar på jobbet och fixade undan den sista skiten. Mycket skit där just nu faktiskt och man är ganska less på det, det är tur att jag är ledig ett tag nu för jag har inte ork eller jobbhumör till att vara sådär värst på hugget faktiskt.

Ändå har vi kul ihop, vi kamperar och dividerar, skrattar oss fördärvade och skadar oss själva (givetvis skrattar vi då ÅT varandra), sliter och muttrar. Pratar om det mesta och tycker likadant, är på samma sida. Jag gillar verkligen mina kollegor (kanonbra!) det är bara jobbet jag inte gillar. Våra stammisgäster är roliga och jag gillar kundbemötandet men det är så mycket annat som väger. En hel drös med andra saker faktiskt.

Det har ordnat sig med lägenheten nu tror jag. Inte mycket mer dubbla hyror och jag kan andas ut lite. Måste faktiskt köpa ny säng/bäddmadrass (åtminstone) och det skulle inte fungerat om jag varit tvungen att betala för dubbla boenden fast jag bara behöver bo på ett ställe faktiskt.

Så stor är jag inte nämligen även om min rumpa är i size med Sydafrika... Sitter skönt gör jag på den i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback