Such a looser

Städningen avklarad (så nu kan jag leva i mitt hem utan att irritera mig på att jag har det så stökigt), gått en rask en och en halvtimmes promenad och nu är jag nyduschad och sitter och väntar på min filmkompis. Känns lagom en sådan här regnig söndag.

Lördagskvällen spenderades hos Micke och Jessi med en flaska rödtjut, chips och Mora Träsk. Okej inte bara Mora Träsk men en del MoraTräsk. Min barndom typ. Gillart.

Vi gav oss iväg för att spela ölbrännboll också och det var väl sådär. För det första var vädret lite ostabilt (läs regnet hängde i sjok över oss utan att trilla ner just då) och när vi väl kom till sagda fotbollsplan var det en skaplig blandning av folk där. Inga jättevettiga dock utan en blandning mellan värre människor och värsta människor ungefär. A-lagare och ovettiga hårdrockare. Ungefär.

Så vi gav oss hem relativt snabbt och konstaterade att Charlottenborgsslott inte alls är som ett riktigt slott, att mamma Svan gärna hade nypt Micke någonstans när han smög fram för att ta kort på dom vid rödljuset vid brokorsningen och att jag nog faktiskt är den som är bäst av oss tre på att spotta från bron. Jessi dreglade mest och Micke fick inte fart på´t så att säga. Mohahaha.

Verkligen något att vara stolt över också men någon måste ju vara bäst på att spotta och det är ju bättre att det är jag än någon av dom andra. Då vinner ju jag och det är bra.

Hemma på Ö-gatan igen efter en visit på Östenssons och en pratstund med en Niklas jag inte träffat på jättelänge (mycket trevligt att se honom) så skulle vi lyxa till det och beställa hemkörd pizza. Stört omöjligt visade det sig och det vara bara att ge upp efter en del försök. Varför man nu inte kan köra ut pizza efter 22 och innan 23 en lördagskväll vet jag inte? Den pizzerian som skulle ha både öppet och utkörning visade sig vara ett knarkarnäste typ så det var väl tur att de inte svarade när Micke ringde.

Traskade till Sibylla istället där vi tryckte i oss kebab respektive hamburgare och mango raja dipp och var lite sådär halvbittra. Fast kul hade vi, det har vi alltid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback