Around the corner

Efter att jag landat intill huset här i Vadstena igår så drog jag ivög nästan direkt igen. Inte så långt men in till stan. Satt en stund på Hörnet med ett gäng kompisar och fick gång på gång säga att jag inte skulle ha någon öl eftersom jag körde. Så det kan vara, jag hade trevligt ändå.

Idag har jag ridit vilket gick toppenfint. Fick till och med min lilla häst att fatta att man inte måste öka i uppförsbackar utan att det går bra att hålla samma hastighet som på plan mark. Även i galoppen fungerade detta så det var nästan ett halleluja-moment eftersom han tycker det är så himla kul att springa ikapp med vinden annars.

Efter det höll jag lektion, blev en grupp på fyra idag och det gick bra men jag är glad över att vi har stor paddock. Det krockas lätt annars när tre stora halvblod och en shettis ska samsas om utrymmet. Jag gillar blandningen dock och faktumet att Pingu var den som sprang på mest trots sin ringa storlek. Typ en tredjedel av storhästarna...

Åkte därefter och kollade på en ponny åt en i stallets barnbarn. I stort sett oinriden och tio år men ÅH vad kär jag blev! Bestämmert de sig för att ta hem henne så kommer de få en riktig pärla. Jag skulle gärna köpa henne själv men jag kan tyvärr inte hitta någon anledning till det. Jag har redan en häst, jag behöver inte köpa en dartmoorponny på 128 också. Fast jag får ju i alla fall chansen att hjälpa till med henne och det gillar jag. Så fin var hon, lilla Funny.

Efter det gick jag en rejäl promenad och nu sitter jag här. Ska fika strax. Lördagar är fint det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback