Ordbajs

Snart börjar pluggandet igen. Inriktning i år och jag som har valt svenska läser numera på campus Valla och jag skulle redan nu vilja ha lyckönskningar för jag kommer aldrig lära mig hitta. Första kursen heter Barn - och ungdomars språk om jag minns rätt. Ska vi kanske lära oss de rätta slangorden i form av "tiiieph", "bah", "serii" och liknande. Fjortisspråk alltså.

Nej jag var inte seriös (serri) med spekulationerna. Tiiieph.

Blir nog bra när jag väl kommit igång igen men just nu är jag inte så pepp på det. Vill bara fortsätta jobba för det är det som är roligast och mest givande i mitt fall. Utbildningen ska naturligtvis klaras av så jag får min examen men det är jobbet som gör att motivationen stannar kvar.

Usch vad tråkigt jag babblar på. Snart ska jag iväg och fika hos LindaM och det ska bli trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback