Gnälltant

Kan man begära hyressänkning när grannen (över, under, på samma våning?) alltid låter sitt klockradioalarm (med andra ord inte radion) stå på varje morgonen när han/hon lämnar lägenheten och går till jobbet? Idag gick det på vid sju och höll på till kvart i nio. Så här har det varit sedan jag flyttade in i augusti. Inte alltid på helgerna men varenda eviga vardagsmorgon. Behöver jag tillägga att jag har lust att strypa någon?

Dessutom renoveras pizzerian i samma trappuppgång så det börjar borras från åtta på morgonen och håller på till och från hela dagen. Inget ont om pizzerian alltså för de gör världens godaste pizzor men det är ganska svårt att koncentrera sig på pluggandet när det vibrerar i väggarna.

Bara för att klaga lite till så funderar jag starkt på att fotografera soprummet och tvättstugan och lämna bilderna till hyresvärden. Helt ärligt så borde det inte vara okej att låta det se ut som det gör. Sanitär olägenhet kallas det har jag hört. Ett plus är ju dock att det finns glasåtervinning där, jag ska vara glad för det lilla antar jag.

Äh ska försöka sluta gnälla nu. Ska hämta ut tentan om en timme och skratta åt att jag troligtvis bara har en poäng över godkänt. Fast jag tycker fortfarande att jag borde ha lite cred som klarar en tenta jag inte har pluggat till...

Bara för att jag skrev det där sista så kommer lärarna stå där och skratta åt mig och skrika: "Lurad, du klarade den inte alls! Mohahaha!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback