Oregelbundet eller oavbrutet

Man (jepp, jag använder ordet "man" mina studentvänner) säger ju att någon är rolig eller att man själv är rolig, även om folk i omgivningen kanske inte alltid tycker att ordvitsar är så hysteriskt roligt som jag kan tycka att det är.

Till saken. Om man inte är rolig så är man ju inte orolig. Det betyder ju en helt annan sak. Det heter ju inte heller irrolig, såsom relevant --> irrelevant. Tror jag inte åtminstone för det låter helt befängt.

Sådana här tankar far runt i mitt huvud på söndagskvällarna. Det och så funderar jag på om jag borde läsa igenom uppsatsen till opponeringen vi har på tisdag. Eller om jag ska vänta med den tills imorgon. Djupa tankar. Mycket djupa tankar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback