Galet irriterande

Okej dagen hade väl kunnat börja bättre. Först väckte katterna mig genom att dundra fram likt en flock elefanter som flyr från diverse farliga saker. Eller okej, det var nog mest Bosse som dundrade, det räcker med att han kommer gående lite fint så låter det som en hel (vuxen människo)karl är ute och går i kängor.

Vid 7.15 ringer de från skolan och undrar om jag kan komma och jobba och jag mitt nöt kommer ihåg att jag glömt att plocka bort mig som tillgänglig i vikariebanken. Så jag fick be om ursäkt hundra gånger att jag inte kunde eftersom jag ska visa lägenheten idag för ett antal som var intresserade av den. Så himla typiskt att de ringde just idag, kunde de inte ringt igår istället. Så nu sitter jag här på plats i lägenheten i Norrköping och väntar på att tjejen som är först ut ska anlända. Grämmer mig och hatar mig själv litegrann men vad gör väl det om hundra år?

Fast jag hade hemskt gärna jobbat. Att vara lärare är ju det jag vill, och får jag vara det en dag då och då gör att jag blir ännu mer sugen på att plugga som ett as och ta Lärarexamen om 2,5 år.

Nu ska jag läsa på lite om geotermisk energi, tror jag vill vara för det av de alternativen som finns i morgondagens rollspel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback