Vill du visas upp för hela världen?

Att plugga på universitetet gör mig lite skadad. Jag läser texter och undrar om författarna har belägg för det de skriver, vad deras källor är (nej Wikipedia räknas inte) och om forskningsetiska principer har beaktats. Det där med de forskningsetiska principerna snurrar även runt i huvudet när jag ser på Unicefs reklam på tv. Vet barnen om att de exponeras i media? Är mammorna som sitter med sina undernärda barn i famnen medvetna om hur många människor som kommer se deras hemska situation?

Jag vet att det är för en god sak och jag förstår att reklam är det mest effektiva sättet att nå ut till massorna. Reklamen berör och jag skulle vilja hjälpa dem. Om exponeringen i media är helt okej är dock frågan.

I vilket fall som helst och utan någon slutsats alls så har jag bidragit med en droppe i det stora havet åtminstone. Jag har köpt Unicefs nål "för varenda unge" och kan ingenting annat än hålla tummarna för att pengarna går dit de ska och inte ner i någon annans ficka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback