Back in buisness

Idag har jag varit i stallet och ridit Lady. Kändes bra och det är kul att så många är så måna om att jag ska ta hand om deras hästar när de själva inte har möjlighet. Själv har jag alla möjligheter i världen eftersom den enda egna hästen jag har att lägga energi på för tillfället är Pingu och honom kör/tömkör jag eller promenarar med eftersom han är i minsta laget att rida även för mig som bara är 1,53 m över marken.. haha.
   Gick hyfsat bra men Lady kan inte så mkt och hade spring i benen idag (och inte någon direkt lust att lyssna på mig) men det gick bättre mot slutet. Jag höll dock på att förfrysa både fingrar och tår så ridturen blev inte längre än 45-50 minuter någonting. men det var nog Lady ganska tacksam över eftersom hon inte blivit riden särskilt mycket på sistone. Märks dock att hon tycker det är kul även om hon inte förstår så mycket som sagt. Men hon är ju bara fyra år så det är ju inte försent att ändra på.
   I morgon blir det ingen Lady att rida men däremot Daphne och Lanciska. Lite sämre storlek än Lady som är alldeles lagom, Daphne och Lanciska är en hel del storlekar för stora (jag ska inte köpa mig ett svenskt halvblod i den sizen om jag ska köpa ett svenskt halvblod...) men det brukar gå bra att rida dem ändå faktiskt. Inget jag vill hålla på att träla med för evigt dock. Föredrar hästar runt 1,50 i mkh eftersom det är en lagom storlek för mig.
   Även på torsdag blir det Lanciska och på fredag har jag lovat att rida Ofelia. Lagom storlek på henne eftersom hon är en D-ponny men lite att bita i ändå eftersom hon har en hel del egen vilja den hästen. Ska bli kul dock att se om hon förändrats sen sist jag red henne, det är ju i alla fall två månader sen.

   Så för att sammanfatta det hela så är det nog egentligen inte nödvändigt för mig att ge mig ut och leta häst och köpa en just nu för jag har hästar att ta hand om så det räcker och blir över i alla fall. Men är man som jag mer eller mindre uppvuxen med egen häst (även om Tårtan var en foderhäst så kändes hon som "min") så är det svårt att bara hjälpa till med andras hästar. Bortskämt kanske men så är det i alla fall. Ska dock inte stressa, en häst som passar mig dyker upp någon gång i framtiden och då hoppas jag att jag vet att det är den rätta. Men är det någon där ute som har en häst runt 1,50 till salu, som är max 10 år (vill kunna ha den länge), trafiksäker, lättlastad och trevlig så hör gärna av er... Jag garanterar ett livslångt hem då jag inte kan göra mig av med de hästar jag har om jag inte är så illa tvungen till det. Den behöver inte kunna så mycket men inriden ska den vara. Jag söker en vän och inte en tävlingsmaskin. Bara så ni vet...

Mycket hästsnack blev det idag men för att bryta av lite kan jag berätta att jag ska åka och klippa mig vid tvåtiden. Ska bli skönt att få bort allt salt-och-sol slitet hår samt ändra hårfärg för det har jag inte gjort sedan balen i våras... Eventuell bild läggs upp senare på resultatet.:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback