Uppackat och klart

Lyckades igår uppbåda så mycket energi att jag tog mig upp ur soffan framför tv:n där jag parkerat mig (och sett på program med svensk text eller svenskt tal, underbart) och ner till mitt rum där resväskorna stod på hög. Dumpade nästan alla kläder i tvätten och fick ordning på de andra sakerna. Gömde undan julklapparna lite smidigt när lillasyster kom ner till rummet och ville se på film med mig och kunde därefter känna mig mycket nöjd. Eller ja åtminstone halvnöjd. Kläderna måste fortfarande tvättas och julklapparna slås in (samt ett par tre stycken inhandlas) men jag har ju en hel vecka på mig innan julafton.

   Min hals värker men har åtminstone ingen feber längre. Hoppas det inte blir värre för jag har ingen lust att bli sjuk nu när jag precis har kommit hem och när det dessutom snart är julafton. Vore liksom skönt att slippa ligga nerbäddad i sängen med frossbrytningar när Kalle Anka går på tv:n och familjen äter julmat.

   Vet hur han är och det stör mig inte ett dugg. Men jag trodde åtminstone han var intelligent. Så visar det sig att han är som alla andra. Mer eller mindre idiot med andra ord.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback