Middag ute

Igar at jag och Hanna middag ute, vi har bestamt att vi far gora det en gang i veckan alltsa en av de tva dagarna vi ar lediga for annars ater vi ju i restaurangen. I vilket fall som helst sa at vi aterigen pa El Camarote och med oss fick vi en tysk polis som heter Paul. Traffade honom och hans tre vanner, varav en evigt dansande nar vi var ute igar. Vi skulle ut och ta en ol med en kollega och vi gick ut vid elva kke. Det slutade med att vi drog vidare och kom hem vid femsnaret pa morgonen. Ganska kul minus en sak men vi hade trevligt. Dock lite sega hela dagen som tillbringades lasandes, pratandes, vilandes och duschandes. Hang over plus min forkylning som nu ocksa Hanna har fatt sa tyckte vi valdigt synd om oss sjalva.

   Har jobbat idag pa morgonen och hade god lust att skalla ut min chef men det hade val inte varit sa smart precis... Jag gjorde det inte heller men som sagt jag hade god lust. Jag var ensam pa fyran (hela restaurangen ar uppdelad i sektioner) och den ar en av de storre sektionerna. Jag sprang som en vettvilling mellan borden och forsokte hinna med att plocka bort efter alla. En liten pojke rakade spilla ut sin choklad sa jag var tvungen att byta bade den stora och lilla duken (mantelan och cubren) och det tog lite tid eftersom all mat maste plockas bort fran bordet forst.
   Da kommer chefen och sager att jag maste jobba pa mycket fortare for att det ar en massa gaster i restaurangen som vill ha plats. Halla! Jag jobbade pa sa gott jag kunde och hade fyra eller fem bord langst ner i raderna som var dukade och klara. men dar vill inga gaster sitta for det ar sa mycket spring dar pga av baren. Men det kan val inte jag ra for!? Jaja jag forsokte skynda mig pa mer men det gick lika snabbt som forut. Gubbjavel. Navars men det var onodigt sagt av honom tycker jag allt.

Bara 24 dagar kvar nu...:-) Sedan kan jag traffa alla igen!

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja du stumpan! Det är allt tur att inte mormor har internet, för då skulle hon nog få "spader" om hon visste vad ni har för er.
Det är nästan så att jag kommer med "moralpredikningar" men besinnar mig då du faktiskt är myndig. Men men för mig är du alltid min "lilla" Sarah så var rädd om dig och ta det lugnt. Älskar dig massor.
Puss & Kram från Mammsen

2006-11-22 @ 18:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback