Promenad eller bara slappa?

Fördelen med att inte ha något arbete att gå till är att
1. Om du vill kan du gå runt i nattlinne och skitigt hår hela dagen, förutsatt att ingen ska komma och hälsa på.
2. Sova så länge du vill eller gå upp jättetidigt.
3. Njuta av lugnet av att småsyskonen inte är hemma utan plågas på hårda plaststolar i skolan medan läraren maler på om subjeckt och predikat (Gu´ va gött att man inte går varken sig på högstadiet eller gymnasiet längre).
3. Nu har du tid att ta tag i ditt liv och börja träna, gå långpromenader med hunden osv.

Nackdelarna med att inte ha något jobb är att
1. Man känner sig varken fräsch eller trevlig om man går runt i nattlinne och skitigt hår hela dagen.
2. Jag kan inte sova länge även om jag är ledig. Skumt men sant, får ångest eftersom hela dagen bara försvinner.
3. Man har inte råd att köpa träningskort eller gå på pass på Korpen. Pengarna tar slut mycket fortare än man tjänar dem. 

    Hästarna, långpromenad med hunden (faktiskt), bädda sängen och duscha. Mitt liv. Mitt kall. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback