Regn, rusk, blåst och strömavbrott

Idag har jag varit på stan och käkat med Hanna och Elin (Micasa såklart...). Det var mycket trevligt och vi det gick snabbt att fördriva några timmar med prat om Elins Stötenresa och diverse annat.
   Hanna hämtade mig här hemma vid tolv-halv ett eftersom jag inte hade någon bil och hon ändå var i stallet. Följde med henne hem till nya huset eftersom hon var tvungen att släppa ut Mannes halvgalena travare (inget ont om travare men de var ganska galna just idag..:P) och duscha. Väl i Mannes stall, efter att vi gått husesyn och Hanna hittat en muslort på golvet och ursäktat sig för alla kläder som hängde på tork i huset, så hade hon lite problem med lysknappen. Stod och tryckte på den och fipplade i evigheter innan hon kom på att strömmen var avstängd.. Hurra! Det går nämligen inte att öppna porten där hästarna i normala fall leds ut utan ström och dessutom fungerar ju inte elstängslet direkt. Så hästarna fick tas ut bakvägen och det var lite otäckt. Tyckte hästarna. Jag lyckades nästan bli omkullsprungen och Hanna ivägsläpad men sen var de små liven ute och sprang och krumbuktade sig för glatta livet. Som kossor på grönbete ungefär.:)

   När vi traskat tillbaka till Hanna och Davids hus så skulle Hanna duscha. Det gick inte så bra. Pumpen är liksom också eldriven så det blev  raggardusch istället, förutom att Hanna glömde parfymen (den kom hon på när vi mötte upp Elin på stan) som ör en av de viktigaste "ingridienserna" i en sådan hastig uppfräschning av sig själv. Men hon luktade inte SÅ illa i alla fall..;) Haha.

   Vädret är redigt galet utanför, det blåser och regnar samtidigt som solen skiner allt emmellan åt. Riktigt ruskigt aprilväder.

   Hmmm kom hem så kan vi kolla på film. Det skulle vara trevligt tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback