Mitt bidrag

Jag blev inbjuden att vara med i en tävling, läs mer här
   Man kan vinna en iPod Nano, mp4-spelare och biobiljetter. Sponsrar tävlingen gör 
mp4butiken.se.

   Egentligen så vet jag inte om jag borde vara med. Varför skulle jag vinna ett pris? Borde man inte förtjäna det ordentligt? Ja, jag erkänner att det skulle vara roligt att vinna något och det är klart att jag skulle bli glad, vem skulle inte det? Men jag vet så många andra människor som är värda så mycket mer och som borde få alla pris i världen.

    Jag vill göra något meningsfullt för att förtjäna vinsten. Jag vill kunna bota min syster som har diabetes. Det gör ont i mig varje gång hon måste ta sina sprutor och ibland är det outhärdligt att tänka på att hon är beoende av de där insulindoserna hela livet. Hit borde samtliga priser gå. Det är människor som engagerar sig i sådana föreningar som är betydelsefulla.

   Jag vill att min mamma ska slippa ha ont i sin kropp. Jag vill kunna vifta med ett trollspö och trolla bort smärtan, läka hennes leder. Hon har levt med den smärtan hela sitt liv. Hon är den starkaste människan jag känner och hon om någon har lärt mig att man kan klara allt man vill även om man inte har samma förutsättningar som alla andra. Hon förtjänar allt fantastiskt universum kan erbjuda.

   Jag vill ge priserna till alla därute som av någon anledning inte har några nära och kära att luta huvudet emot när det är svårt. Jag vill lysa upp er tillvaro för en liten stund. Jag vill ge er hopp, värme och glädje. För alla förtjänar att må bra.

   Jag vill så mycket att jag inte kan skriva om allt. Då skulle mitt blogginlägg, mitt bidrag till tävlingen bli ännu längre än vad det redan är. Jag önskar verkligen att jag skulle kunna göra allt detta. För det betyder verkligen något.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja, faktiskt. Mer priser och medaljer till alla. Och om jag bestämde vem priset skule gå till, skulle det gå till just dig, för du bryr dig. Och omtanke är verkligen värt ett riktigt, riktigt fint pris.

Postat av: Annika

hahahah jo nu när man ser det ser det ju helskumt ut asså...lika dant med ika i rutan! mysko brud =P

2007-12-13 @ 13:05:33
URL: http://www.ysolla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback