10 vill-ha-saker (bara materiella saker inte världsfred och ett fantastiskt liv)

* Alla Astrid Lindgren-filmerna (alltså filmerna som är baserade på hennes böcker för er som inte förstår...;). Helt underbar miljö och barnakänslan väcks på nytt. De är nog de finaste och mest välgjorda barnfilmerna (och ja jag vill ändå ha dem kanske med undantag Karlsson på taket eftersom han är ganska skum) jag vet. Jag växte upp med dem och jag vill att mina framtida barn (det dröjer dock lääänge) ska göra detsamma.
   Favoriter är Barnen i Bullerbyn och Emil i Lönneberga.

* Greger.

* En ny TV. Min är mindre bra. Eller ska ett vitt streck uppkomma i TV-apparaten när man kollar på den?

* En egen lägenhet. Helst gratis men det funkar med låg hyra också. Gärna med burspråk, kaklat kök och badrum (badkar) samt trägolv. Me like.

* Något slags överdrag till min soffa. Jag älskar den för den är jättebekväm på alla vis men har en ganska gräslig färg, för att inte tala om mönstret. Uhuh.

* En träningsmaskin som jag inte tycker är alltför ansträngande och som ändå bränner mängder med kalorier om man använder den. För jag är bara inte en gym-människa och ingen jogging-människa heller.

* Till den nya TV:N, en TV-bänk.

* Mängder av böcker som just nu ligger och bara väntar på att få hoppa upp i min famn och in i min bokhylla på alla bokreor därute. Har ännu inte kommit iväg till någon och kommer väl heller inte att lyckas med det förens alla bra böcker är slut.

* En bil. En som alla fyra dörrar (samt bagageluckan) går att öppna på, en som startar när man vill och som tar mig dit jag vill. Helst ska handbromsvajern inte vara av. Det gör det lite osäkert att parkera om man skulle glömma lägga i en växel.

* En hundavhårare- om det nu finns. Nisse fäller något makalöst för tillfället och det lär väl inte sluta förens i mitten av juni eller nått. Och det är långt dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback