Bort med brödet!

Har kommit på att jag i stort sett lever på bröd till frukost, lunch, mellanmål och kvällsmat. I alla fall när jag är ensam hemma och inte orkar laga mat bara till mig själv. Så från och med i dag ska jag se hur länge jag klarar mig utan att äta bröd. Jag säger inte att jag ska sluta äta bröd, för det kommer jag inte klara men jag ska försöka vara utan bröd ett tag och om inte annat dra in på det rejält.
   Jag har ju inga andra laster som tex rökning så därför måste jag testa om jag klarar av att avstå något annat (har för övrigt aldrig ens provat att röka och det är jag mycket stolt över). Okej det skulle vara godiset i så fall som är mycket gott att äta. Då är det bra att bo på landet, det är onödigt att slösa bensin på att åka in till stan bara för att köpa godis och då gör man inte det. Hemska tanke om jag bodde inne i stan. Troligtvis skulle jag se ut som ett vandrande godisberg, hur nu det ser ut. Nävars så illa är det inte men jag kan inte stå emot godis om det finns hemma (och därför köper man inte hem något) så då tar det slut fortare än man hunnit blinka. Fördelen (om man nu kan se det så) sedan min lillasyster fick diagnosen diabetes för tre år sedan (eller är det fyra?) är att vi i familjen äter bättre och på mer regelbundna tider samt att vi aldrig har fikabröd eller godis hemma längre. Det kommer något gott ur elände också.

I alla fall, för att återgå till min "bort-med-brödet" kampanj. Till frukost blev det fil med solroskärnor, krossade linfrön och torkad frukt och kaffe förståss. Även ett ägg. Får se hur länge det kommer gå med det. Ska göra ett gott försök om inte annat. Frukt är också gott och ett mycket bättre alternativ till mellanmål än två rostade polarbröd fullkorn extreme (eller vad det nu heter). Så det så.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Känner igen det där....
Har man inga tyngre laster får man hitta några;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback