Lägga ut trassliga fiskenät med en eka

(Rubriken beroende på en konstig dröm som jag inte orkar skriva om, kom dock inte på någon annan rubrik)

Idag har jag varit och sökt jobb. Eller rättare sagt lämnat in min ansökan och kollat runt lite på själva jobbet. Som lab-assistent (personal) på ett företag som handlar med säd, dvs. foder till djur och så vidare. Går ut på att man ska ta prov på fodret samt analysera det och föra anteckningar på resultatet. Såg om jag ska vara riktigt ärlig, ganska krångligt ut men det går nog bättre bara man får lära sig det. Absolut inte sagt att jag får jobbet (men jag hoppas) men jag ska i alla fall på anställningsintervju på måndag. Just nu känns det lugnt angående den men på söndag kommer jag säkerligen vara ett nervvrak...

   Annars har jag idag trängts med folk på Maxi när jag jobbade med kontaktpersonsjobbet (återvände till Maxi nu på kvällen för att köpa mat till familjen) samt varit i stallet som vanligt. I morgon blir det eventuellt tolkning efter Pingu och det blir skoj i så fall. Pulka eller mini-skidor i full fart efter häst med krut i brukar alltid uppskattas..:)

Nu ska jag ut i "kontoret" och leta täcke. Vart det nu har tagit vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback