Min morgonpigghet är min fiende (tror jag)

Jag är en morgonmänniska ut i fingerspetsarna. Det spelar ingen roll hur dags jag går och lägger mig om kvällarna/nätterna, jag är pigg som en lärka när morgonens timmar närmar sig (och halft död på kvällarna innan jag har nått stadiet av övertrötthet, då kan jag hålla igång många timmar till). Jag tror min morgonpigghet är min fiende. Den gör nämligen så att jag blir totalt förslappat resten av dagen när jag varit effektiv hela morgonen och förmiddagen med diverse aktiviteter.
   Det bästa vore nog egentligen om jag sov lite längre om mornarna så att jag fick den där panikkänslan när det känns som om hela dagen redan har gått (och nu pratar vi om att vakna vid nio halv tio sådär) och då fara upp och vara extra effektiv hela dagen.
   Eller helt enkelt ta mig i kragen och inte sätta mig framför datorn, slänga mig framför tv:n eller något annat ineffektivt det första jag gör när "morgonruset" har lagt sig. Göra något vettigt istället.

När en dörr stängs öppnas en annan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback