Utflykt i morgon

I morgon blir det eventuellt (eller jag kan nog sträcka mig så långt som att det redan är bestämt) en tripp till Karlstad för att titta på en häst. 3,5 år gammal så han är väldigt ung men verkar vara en trygg häst trots sin ålder, åtminstone om man lyssnar på vad ägaren har att säga om honom.
   Han är en korsning mellan varmblod (mamman) och "det-vete-gudarna" (ägarens kommentar om pappan). Brun med stjärn och silversvans. Ska bli kul att prova på i alla fall och det skadar ju inte att titta..;)
   Det tar ungefär tre timmar att ta sig dit räknade mamma ut. Lustigt att vi jämt måste hitta hästar som bor så nedrans långt bort. Hos grannen vore bättre. Men med tanke på att den enda granne till oss som håller på med hästar föder upp stooora halvblod (jag är som jag sagt tidigare inte mer än 1,53 m och min mamma är ännu kortare) som är alldeles för stora för att en annan ska kunna komma åt hästen ordentligt och få den dit man vill under ridning och att grannen till stallet bara har kor (jag vet att man kan rida på kor men tvivlar på att det är samma känsla...) så får vi väl åka på våra utflykter helt enkelt.

Nu ska jag iväg och jobba, sedan jobba en gång till.

Kommentarer
Postat av: Jessica

ja du rida på en ko, de skulle jag vilja se dig göra =)vi får ta o göra de i sommar ;)

2007-02-23 @ 12:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback