Det är Robin Hood jag vill ha!

Jag är en sucker för äventyrsfilmer. Då menar jag sådana där filmer/serier som utspelar sig för lääääänge sedan och som handlar om hjältemodiga uppdrag, gärna med en släng av komedi och givetvis romantik! Därför är jag väldigt glad över att Robin Hood visas på tv:n just ikväll. Serien alltså. Har visserligen bara sett ett enda avsnitt än så länge (jag har jobbat så helvetiskt mycket att jag inte hunnit se på tv överhuvud taget på sista tiden) men det är nog inte några problem att förstå allt som hänt ändå. Det är ännu en positiv sak med med (de flesta) äventyrsfilmer,det är såpass lättsamma att man fattar handlingen utan att behöva anstränga sig alltför mycket. Och Robin Hood finns det många versioner av så den historien kan man ju egentligen.

 Jonas Armstrong som Robin Hood (serien som går just nu på tv4)

 Räven Robin Hood (och Lady Marion) i Disneys klassiker till film.

Jag måste säga att jag tycker att Jonas Armstrong är något hetare än räven Robin. Fast han har något visst han med han med, den gamle oäven (här lär jag ut lite hederlig östgötska;)!

Andra äventyrsfilmer som inte går av för hackor är "En riddares historia" och "King Arthur" samt "Pirates of the carribean" såklart (första filmen är bäst och den sista är sämst men överlag så är alla filmer bra).

Motionera mera alldeles strax om jag inte somnar framför dataskärmen. Helt öväntat så regnar det faktiskt inte nu, det har varit skapligt väder hela dagen även om regnet öste ner i morse...) men med min vanliga otur så lär det väl himlen öppna sig när jag är sisådär en halvtimmes promenadväg hemifrån. Men regn kan ju vara trevligt det också.
    Fast jag föredrar att vara inomhus just när det är som blötast ute.

Ha´re gott folk!

Kommentarer
Postat av: Karin

klassisk replik

Postat av: Sarah

Japp, så sant så sant;)

2007-07-05 @ 17:53:07
URL: http://cancan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback