"...då ä dä som att riva igång ett tröskverk."

Idag klev jag (inte alldels frivilligt) upp klockan 20 i sex för att hinna in till Mjölby med farfars bil för besiktning. Tiden jag och bilen skulle vara där var 07.00. Jag åkte tio över sex hemifrån. Anledningen till den tidiga avgången (normalt sett så tar det inte mer än en halvtimme in till Mjölby) är att farfars bil inte är van vid att köra i några högre hastigheter. Så när man kör i 70 km/h skakar bilen något så grymt och ju högre hastigheten blir desto värre blir det.
   Som farfar sa när vi hämtade bilen; "Dä ä som att riva igång ett helt tröskverk." Jag kan nog bara hålla med... Absolut inget fel på bilen i övrigt, trots att den är äldre än mig, från -83 tror jag. Farfar har vårdat den ömt så nog håller den ett tag till. Hon är säker gamla Jettan..hihi.

I detta inlägg vill jag även be om ursäkt till alla som hamnade bakom mig sträckan mellan Fivelstad-Skänninge och Skänninge-Mjölby. Jag höll bara 70-75 på 90 vägarna, jag vet, kunde dock inte köra fortare för då hade både jag och bilen skakat sönder... Hoppas ni tyckte jag höll åt mig bra trots allt..;) För övrigt gick bilen i genom utan anmärkning förutom ett tips om att fixa obalansen i vänster bakdäck. Det är tydligen pga den obalansen som bilen skakar så mycket. Å så hade de lite problem med att hitta ljudsignalen, ändå har farfar tydligt märkt upp knappen med "signal" i stora bokstäver. Dock sitter den ju nästan nere vid golvet så det kanske inte var så konstigt. I normala fall sitter väl signalen i närheten av ratten. Men den funkade även där sa den snälla farbrorn som besiktade bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback