Snälla döda mig (eller förresten, avskaffa allt vad matte heter istället)

Kan någon vara snäll och stjäla min mattebok? Uppenbarligen så har någon stulit min matematiska del i hjärnan någon gång för länge sedan (vid födseln tippar jag på) och därför går jag inte ihop med min matte C bok som ligger uppslagen på köksbordet och hånler åt mig i min dysterhet.
   Jag lovar att ingen stöldanmälan kommer göras, ni får gärna bränna upp bokhelveten också, bara JAG slipper se den. Jag kan bara inte för mitt liv förstå talen som ska göras. Svaren blir aldrig så som de tydligen ska vara (det finns sex, sju olika svarsalternativ) men inget är rätt. Inget som jag räknar ut alltså. Nä död åt matte. Den borde avskaffas.

Mellanmål:
1 banan

Nu ska jag ut och hoppa studsmatta, för min lillebror ville det. Ännu en anledning till att slippa gråta blod över boken, jag är alldeles för bra på att hitta på ursäkter. Men låt oss säga som så att om det hade rört sig om uppsatsskrivning eller språkkurspluggande hade det inte varit några som helst problem. För sådant är kul och jag är bra på det (kors i taket jag KAN någonting!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback